Anneee çişim geldii..


Belki yazdım belki yazmadım. Tam geçen sene Eylül’de apar topar evimize taşınmıştık. Şimdilerde daha rahat görebiliyorum ki, koca bir seneyi taşınma telaşıyla geçirmişim. Taşınmak bir yıl sürer mi demeyin, küçük detayları, fotoğaf çerçevelerini, küçük vida işlerini hesaba katarsak baya bir sürüyor. Hele hele ilgi bekleyen 3 yaşında bir oğlunuz varsa..
İlerleyen günlerde taşınma ile ilgil püf noktalarımı paylaşacağım. Fakat şimdi biraz Doruk’tan behsetmek istiyorum.
Yazın başında yıllık izne çıkacağım için artık tuvalet alışkanlığı kazansa iyi olur diye düşünmüştüm. Başlasam mı başlamasam mı derken bir haftasonu daldım bu engin denize. Bezini çıkardım ve ortalıkta küloduyla dolaşmasına izin verdim. Bir ara kafam karıştı alıştırma külodu giydirdim, bir an baktım, alıştırma külodu kalmadı, şort giy, şort çıkar. İşin ucunu bulamadım. Haftabaşı işe gittiğimde sinirlerim baya bir gergindi. Kaka ve çiş kelimeleri kulağımda çınlıyorken nasıl tasarım yapabilirdim.. Haftasonu resmen kontrol edemediğim bir proje ile başbaşaydım. Elime yüzüme bulaştırmaktan, geriye dönülmez izler alışkanlıklar oluşturmaktan korkarak birşeyler yapmıştım.
İşyerindeki ilk gün arkadaşlarımdan bir tanesi tecrübelerini paylaşmıştı.b(özellikle sorularımı sorarken erkek annesi aramıştım. Çünkü yazımın sonunda da bahsedeceğim gibi iki cinsin hem fiziksel hem ruhsal olarak davranış biçimleri bu konuda çok farklı). O günkü konuşmalardan sonra içim çok rahattı. Annenin içinin rahatladığı ilk gün çözüme yaklaşmaya başlanan gündür.. :)
Aklıma gelen önemli noktaları aşağıda sıralayacağım.

1. Kesinlikle önceden hazırlığınızı yapın.
- Bilgi hazırlığı: Bilgi hazırlığı herşeyden önce geliyor. Cinsiyeti de önemseyerek çevrenizdeki annelerin tecrübelerinden faydalanmalısınız. Bir anne tecrübesi nice kitaptan yücedir..!
- Malzeme hazırlığı: Annelerin verdiği akıllara göre malzeme tedariğinizi kesinlikle yapın. Hem de bol bol.

2. Hazırlıklar tamam fakat olaya nasıl gireceğiz ?
- İlk iki hafta her yere lazımlıkla gittim. Parka götürdüm, akşam gezmesine götürdüm.
Hala bile yanımızda boş pet şişe taşıyoruz, kızım olsaydı küçük bir kase taşırdım.
- Alıştırma külodu neredeyse hiç kullanmadım. Bence çocuklar bunu bez zannediyor ve ıslaklığı hissetmiyor.
- İlk iki hafta gece altını bağladım, onun ıslaklık hissini kazanması için şimdilik gündüz mesaisi yeterliydi.
Çok zorlamamlıydım. Uyku denemesinin ilkini öğle uykusunda yaptım, Doruk sınıfı geçmişti, 3 saat boyunca kuru kalabilmişti.
Demek ki gece 1 kez uyandırırsam altını ıslatmazdı.
- Her akşam ben kendim yataken Doruk’u tuvalete götürdüm. (bazen çocuklar bir anda uyuyuveriyor, anne de “tüh tuvalete götürememiştim daha” diyerek hayıflanıyor. En iyisi insanın kendi düzenini milat bilmesi.
- E malum, çiş eğitimi yazın veriliyor. Yazın da karpuz kavun yeniyor. Çok sakınmadan karpuz da yedirdim, kavun da. Sütünü suyunu içti. Böyle akşamlarda daha dikkatli oldum (hala öyleyim !) daha sık tuvalete kaldırıyorum.
- Şu an altına kaçırmıyor mu kaçırabiliyor. Gece de gündüz de.. Gündüz daha çok oyundan kaçırdığını fark ettim. Bir de kaçırdığında tepkilerimi abartırsam ilgi çekmek için.. Bu nedenle altına yaptığımda tepkilerimi abartmıyorum ve oyun sırasında sürekli Doruk’u takip ediyorum, soruyorum.
- Sormak derken sürkli sorunca sinirlenebiliyorlar, inada biniyor. Çok sormadım, oyunla tuvalete götürdüm.
- Kaka olayı üzerinde hala çalışıyoruz. Baya bir düzene girdi. Bunu da ödül sistemiyle oturttum. Her kakadan sonra sevdiği birşey yaptık. Şimdilerde aaa ödül diyor ama kakadan sonra ödülü unutup oyuna dalıyor.
- Arkadaşımın öğüdü de şu olmuştu. İlk günlerde külodunu değitirirken sanki bez değiştiriyormuş gibi düşün, bezini atar gibi kilotdunu yıka demişti. O şekilde rahatlamıştım. İlk gün isterse 20 kilot değiştirin. Bir şey öğrenmediğini göstermez. Kesinlikle ilk gün bir adımdır.
- Mazleme derken yatak alezi 2 adet (değişmeli) ve bolca külot almıştım. Lazımlık çok kısa bir süre kullandı. Sonrasında tuvalet adaptörü. Başka da birşeye gerek yok bence.
- Erkek ve kız çok farklı, erkeklerin biyolojik açıdan daha geç geliştiğini, ıslaklık hissinin kızlar kadar kuvvetli olmadığını kitaplar yazıyor. Beklenilerinizi bu şekilde belirleyin derim 
- Bir de konuşuyor olması çok önemli. Kendini ifade edemediği dönemde onu çözemiyorsunuz sıkıntılarını anlayamıyorsunuz.
- Okula gidiyorsa öğretmeniyle aynı tarzı uyguluyor olmanız gerekiyor. Biz her akşam Doruk’u alırken çiş-kaka konulu sohbetimizi yapıyoruz.
- Kaka eğitiminin bir döneminde kabızlık olabilir. Altına bile kaçırsa normalleştirin ve bu sırada onu kabız yapmayacak yemeklerle besleyin. Gün içinde kayısı yedirin ki canı acımasın bebişlerimizin..

İşte böyle arkadaşlar. İlk gün için çok uzun yazmışım, ne yapayım bildiğim bende kalmasın istedim..
Size kolay gelsin,
Bezsiz Doruk annesi Itır,

1 yorum: