Bunları yazmassam çatlarım !


Savarona da, Mavi Tuna da, Altın Portakal da temiz kalsın ...
Son bir aydır, yaşadığım yoğunluk nedeniyle etrafımda olan biteni ucundan yakalayabiliyorum sayın seyirciler. Kulağım haberlerde, aklım bilgisayarımda, şu konuyu yazayım, bu konuyu atlamayayım derken, bir baktım bazı konuların üzerinden haftalar geçmiş. Ben de her birinin üzerinden azar azar geçmeye, vicdanımı dürten konuları sizinle kısa kısa paylaşmaya karar verdim. Vicdanımı dürtüyor diyorum, eminim siz de benimle aynı fikirdesinizdir.
Savarona bize bırakılan emanettir.
Bu sene Berlin’de Bergama Müzesi’ni ziyaret etme imkanım olabildi. Yıllardır içimde uktedir. Gezdim gördüm, resmen “adamlar kıymet biliyor” dedim. Bizden kaçırdıkları için sinirlenmedim mi, sinirlendim. Hiçbir ülke diğer bir ülkenin tarihini, kültürünü sahiplenme hakkına sahip değil . Elimizden gidenler için çok üzgünüm ama elimizde olanlar için de üzgünüm. Ne yazık ki Savarona hakkında okuduklarım, izlediklerim dudağımı uçuklattı. Bu ne saygısızlık, bu ne kıymet bilmezlik, fuhuş yapacak yer mi kalmadı bre mendeburlar. Umut ediyorum, en içten vatanseverliğimle diliyorum ki, Kültür Bakanlığımız ivedi bir şekilde devreye girecek ve bizi bu utançtan kurtaracak.

Mavi Tuna zehirlenmesin,
Haberlerde suyun üzerinde yüzen ölü balıkları görünce içim burkuldu. Gerekli önlemler niye alınamadı, alınamayacaksa bu zehir için neden farklı bir çözüm üretilemedi ? Sorumlu ülke elinden geleni yapıyor mu ? Konuyu detaylı bilmeden aklıma gelen ilk soruları soruyorum. Çocuklarımızın geleceği için üzülüyorum. Bir de içim dayanmıyor. Biz bir taraftan çevreyi kirletmemek için havuzdaki küçük delikleri kapıyoruz.... Ohoo, bir bakıyorum biri koca koca vanaları açık unutmuş...

Altın Portakal Festivali ‘ne gölge düşmesin,
Altın Portakal konusunda kavrayabildiğim ölçüde yorum yapıyorum. Sanat halkı besler, geliştirir. Her zaman başımın üstünde yeri var. Bu nedenle festival etkinliklerine, gösterimlere, galaya gölge düşmesini istemezdim. Fakat, farklı açıklamalar yapılsa da ateş olmayan yerden duman çıkamayacağına inanıyorum. Adı geçen uluslararası ün yapmış sanatçı gerçekten Bosna Savaşı ve katliamlar hakkında zamanında böyle bir tutum izlediyse bunu kabul edemem, protesto ederim. Bayan kimliğimle, insan kimliğimle ve anne kimliğimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder