Anne adayları, korkmayın, yiyerek zayıflarsınız :)


Anne adaylarının en büyük korkularından biri kilo almak ve havadan aldığı bu kiloları doğaya iade edememektir.. Hamileliklerinin tadını bile çıkaramayabilirler. Canı dondurma ister ama yiyemez, gece karnı acıkır ama kendini durdurur.
Buradan söylüyorum. 1 senede eski halinize yaklaşmış olacaksınız, ve bebeğiniz ayaklandığında siz ilk kilonuza geleceksiniz.

Bu aralar çevremden şu sözleri duyuyorum. “Ne kadar çabuk zayıfladın ?”, “Diyet mi yapıyorsun ?” İnanın diyet yapmadım fakat oğlum 1 yaşındayken kıyafetlerimi giyebilmeye başlamıştım.
Kilo korkusunun çocukluğumuzda duyduğumuz gezmek muhabbetlerinden, anne nasihatlerinden, önyargıdan kaynaklandığını düşünüyorum. Eskilerin annelik kavramıyla modern zamanın annelik kavramı oldukça farklı. Artık anne adayları hamilelik ve bebek konusunda çok bilinçli. Kendi annelerimizin ya da komşu teyzelerimizin kilo konusunda korkutmalarının akisne ben sizi rahatlatacak birkaç neden sayabilirim. Faydalı olabilir.
• Bu kilolar uzun sürede alınmış kilolar değil. 3-4 ayın eseri. O nedenle kalıcı olmadığına kendinizi inandırın.
• Bir süre sınırlı abur cubur yemelisiniz, fakat sakın diyet yapmayın. Gerekli miktarda yemeniz gerekenleri afiyetle yeyin. (diyet doğal kilo verme sürecini sekteye uğratıyor bence)
• Emzirme döneminde süt yapar bahanesiyle başkalarının size zorla birşeyler yedirmesine izin vermeyin, siz de bahane etmeyin :)
• Ulaştığınız kiloya özel kıyafet almayın, alırsanız sınırlayın. Hedefiniz eski kıyafetlerinize dönebilmek olsun.
• Bol su içmeye devam edin
• Her iş için ayrı bir çalışan tutmak yerine kendi işinizi elinizden geldiği kadar kendiniz yapmaya çalışın.
• Çalışıyorsanız işten geldiğinizde, yemekten sonra bebeğinizle aktif bir şekilde oynayın. Dans edin, futbol ya da saklambaç oynayın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder