Ölçüsü kaçmadı mı ?


Milletçe ne kadar delirdiğimiz ortada. Bunu fark ettikçe içimde büyük bir korku beliriyor. Normal adam yok mu bu memlekette diyorum her seferinde? Geleceğimizi düşünüyorum. Tabii, mantıken nedenleri çok, saymakla bitmez. Sosyolojik, psikolojik, ekonomik.. Alın benden de bir neden, “medyatik”
Bugün reyting hedefine ulaşmak için son kurşun olarak saklanan hamleden bahsetmek istiyorum. Beni sinir eden, dizilerdeki tecavüz sahnelerinden...

Her hafta mayası tutmuş bir dizi, ya da reyting kaybetme kaygısına giren fakat aslında oldukça da izleyicisi olan bir dizi popülaritesini sabitlemek için senaryosuna bir tecavüz sahnesi eklemeye başladı. Aksatmadan bir tanesinde çıkıyor. Sahne için bir madur kadın ya da bir saf genç kız, istenmeyen koca, boşanılan koca ya da zengin züppe delikanlı yetiyor senaryoda. Ertesi günkü gazetelerde okuyoruz başlıkları. “Gerçekten tecavüz olacak mı ?” “Şuşu dizide kanı donduran sahne”,” izleyenler tv ye kitlendi!” Hay kitlenin de çıkamayın e mi..
Sakinleşmeye çalışıyorum içimden, düşününce şiddet hayatın içinde, her kültürde her devirde vardı. Hayatın içinden konular bunlar ve diziler de hayatı anlatıyor diyebiliyorum. Yine de medyanın bu tutumunun bu sahneleri normalleştireceğini düşünüyorum. Bu tip dizi sızıntılarına maruz kalan çocukların bu durumu kanıksamasından korkuyorum.
Ayrıca en önemlisi, nükleerden tehlikeli bu dizileri izleyenler nasıl huzurla uyuyor.. merak ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder