Eşiniz horluyorsa,


Bu aralar başım gece uykumda ağrımaya başlıyor. Sabah uyandığımda bir garip hissediyorum, sanki üzerimde bir ağırlık varmış gibi.. Güne biraz uykusuz ve biraz sinirli başlıyorum. Ne düşündüğünüzü biliyorum, gece horladığımı ve uykumu alamadığımı düşünüyosunuz. Yanlış anlaşılmasın, horlayan ben değilim, eşim...
Evlendiğimiz günlerden itibaren böyle bir sıkıntım vardı. Eşime de söylüyordum ama ne yapabilir. Sadece üzülebiliyordu bu duruma. Bir ara burun ameliyatı oldu, horlama düzeyi baya bir fark etti. Fakat şimdi tekrar nüksetti diyebilirim, nasıl birşeyse. Sürekli uykuda şu diyalogları yaşıyoruz. “Güzelim, yan yatar mısın, güzelim yastık alır mısın ?” Ben bu sözleri söylerken beni duyamıyor bile. O derece derin uykuda oluyor. Onun için de üzülüyorum. Uykusunu tam alamıyor, bademcikleri çok sık şişiyor, gibi gibi..
Ara ara düşünüyorum, bilim bu kadar ilerlemişken bilim insanları bu konuya neden bu kadar kesin çözüm bulamıyorlar, inanın gelişmeleri merakla bekliyorum, hem eşim için, hem kendim için...
Bu arada, horlamanın önemli faktörleri nelerdir derseniz;
• Kilo önemli bir faktör. Kilo arttıkça yatar vaziyette nefes almak zorlaşıyor.
• Çok yorgun olunan günler riskli günler. Kendinden geçmişcesine uyumak da bu duruma neden oluyor.
• Alkol de, uykuda bir nevi kendinden geçiren bir faktör.
• Yastık yüksekliği ve yatış pozisyonu çok önemli.
• Tabii hep horlayana bakmamak gerekiyor. Uykusu derin olmayan eşler de problemin diğer parçası. Uyusa şöyle gamsız gamsız, de mi.. :)
İyi uykular dilerim...

1 yorum:

  1. biri benim yanımda değil horlamak çıt çıkarmasın hele de ben tam dalacakken uykuya...patadanak uyanırım. Horlayanı da ittirir kaktırırım, uzaklaştırırım:)Gamsızlık mı???o da ne?

    YanıtlaSil